onsdag 11 september 2013

Och ett nytt trick för Nemi.

Nu när Nemi är på banan igen :-) hoppas och tror jag att det inte blir några problem att ta ett tredje uppflytt i freestyletvåan. Vi kan hennes program framlänges och baklänges, och det är minst fyra tävlingar kvar i år. Därför har jag börjat fundera på hennes klass tre program som kommer att bli en utbyggnad av det nuvarande.

Tänker att jag ska kunna skicka henne fram en längre sträcka mot skivstången, och att hon sedan ska springa runt viktplattorna i en liggande åtta medan jag står kvar på andra sidan av planen.
Här ser ni vårt första rätt förvirrade träningspass, har jag sagt att jag gillar henne skarpt? Och att jag ofta önskar att jag var bättre på att visa vad jag vill att de ska göra än jag är.
Mycket nyttigt att filma sin träning, det blir lättare att göra mer rätt nästa gång...




5 kommentarer:

Arlo sa...

Hon fattar snabbt, Nemi! Det där kommer att bli så bra när ni är färdiga.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Roligt att se hur figuren växte fram.

Unknown sa...

Om jag hade bättre belöningsplacering hade den stackars hunden inte behövt bli så förvirrad - "det ska vara lätt att göra rätt" är ett bra motto tycker jag, och här gör jag det verkligen inte enkelt för henne...

desperat hemmafru sa...

Är det Nemi som piper eller vad är det för pipande man hör hela tiden? Har försökt lista ut det, men inte lyckas...

Unknown sa...

Nej, om Nemi piper bryter vi direkt. Det man hör i bakgrunden är en fågel, en risfågel närmare bestämt.